دانلود تحقیق تحليل محتواي كتاب هاي درسي سال اول دوره راهنمايي بر حسب سازه ي انگيزه پيشرفت

تحقیق-تحليل-محتواي-كتاب-هاي-درسي-سال-اول-دوره-راهنمايي-بر-حسب-سازه-ي-انگيزه-پيشرفت

تحقیق تحليل محتواي كتاب هاي درسي سال اول دوره راهنمايي بر حسب سازه ي انگيزه پيشرفت

فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 102
حجم فایل: 274 کیلوبایت
قیمت: 11000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع تحليل محتواي كتاب هاي درسي سال اول دوره راهنمايي بر حسب سازه انگيزه پيشرفت،
در قالب word و در 102 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول: کلیات تحقیق
بیان مسأله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
تعریف نظری متغیرها و …

فصل دوم: ادبیات و پیشینه مطالعاتی
مفهوم انگیزه پیشرفت
انتخاب محتوا و سازماندهی محتوا
برنامه ریزی
محتوا چیست و ….

فصل سوم: روش اجرای تحقیق
روش تحقیق
ابزارهای جمع آوری اطلاعات
ابزار اندازه گیری و ….

فصل چهارم: تحلیل یافته های پژوهش
جدول های آماری

فصل پنجم: نتایج پژوهش


بخشی از متن تحقیق:
نظام آموزش و پرورش هر كشور، مجموعه تدابير سازمان يافته اي است كه امكانات بالقوه انسانها را تحقق مي بخشد و شرايط مناسبي را در قالب برنامه ها و فرصت هاي آموزشي در اختيار فراگيران قرار مي دهد تا امكان آشنا شدن با برنامه هاي فرهنگي و تجربه هاي شان را پيدا كنند و بتواند استعدادهاي ذاتي خود را از قوه به فعل دراورند.
آموزش ابتدايي- راهنمايي و متوسطه به عنوان جزيي از آموزش و پرورش به منزله پايه اي براي آن محسوب مي شود. زيرا اين آموزش در واقع نقطه شروع يك حركت طولاني و مهم در زندگي فرد است. آن ها پس از چندي كه تجربياتي را در خانواده و جامعه كسب مي كنند وارد مدرسه مي شوند و اولين تجربه آموزشي رسمي را در مدرسه كسب كنند. 


بيان مسأله:
از آن جايي كه كتاب درسي در ايران يكي از مهم ترين نقش ها را در آموزش و پرورش كشور ايفا مي كند و معلمان تمام فعاليت هاي خود را بر محور كتاب درسي متمركز مي سازند و در جهت تحقق اهداف از پيش تعيين شده در كتاب، جريان يادگيري دانش آموزان را هدايت مي كنند، ‌بنا بر تاليف، كتاب درسي بر اساس موازين و اصول برنامه ريزي درسي و مبتني بر اصول و يافته هاي علمي بايد انجام گيرد و هدايت شود.


ضرورت و اهميت تحقيق:
هدف تعليم و تربيت تفهيم مطالب و محتواي برنامه درسي به دانش آموزان است و تفهيم مطالب رابطه مستقيم به ميزان فعاليت هاي يادگيري دانش آموز دارد و فعاليت يادگيري متاثر ازعوامل متعددي از جمله چگونگي ارائه مطالب و محتواي برنامه درسي است.
زيرا شيوه ارائه مطالب و محتواي به شوق ورغبت دانش آموزان اثر دارد و رغبت مستقيماً به ميزان فعاليت اثر مي گذارد و هم چنين در نظام آموزشي ايران مهم ترين ركن آموزش و پرورش برنامه درسي محدود به كتاب درسي است كه به صورت مركزي تهيه مي گردد و در اختيار دانش آموز و مدرسه قرار مي گيرد و از آن جا كه ارزشيابي از عملكرد تحصيلي دانش آموز و همچنين برنامه كار معلم و مدرسه مبتني بر آن است، از اهميت به سزايي برخورداري است. از آن جا كه يكي از ابزارهاي مهم كتاب درسي مي باشد و نقش محوري و مهمي را در جريان آموزش ايفا مي كند در تدوين و تفهيم محتواي آن بايد دقت و ظرافت خاص مبذول گردد. اهميت اين پژوهش با استناد به اين دلايل مي باشد…

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *