نقش مدیریت کیفیت فراگیر در بحران های سازمان (مدیریت)

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
تعداد صفحات 14
حجم فایل 76 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

نقش مدیریت  کیفیت فراگیر در بحران های سازمان

مقدمه

بدون شک در حرکت به سمت جهانی شدن،کیفیت یک عامل‏ تاثیرگذار است.در روند توسعه صنعت و بازرگانی،یکپارچگی‏ اقتصاد جهانی و رشد و اشباع بازار،کیفیت نقش اصلی را ایفا کرده و یکی از مهمترین عامل‏های رقابت سازمان و موفقیت در بازارهای ملی،منطقه‏ای و جهانی به شمار می‏آید. فرایند جهانی شدن،بازارها و لزوم داشتن توان رقابت باعث‏ ایجاد الگوهای جدید مدیریت کیفیت شده است.مدیریت کیفیت‏ فراگیر یک فلسفه،نظریه و روش‏شناسی نو در مدیریت کیفیت‏ و نظامهای نشأت گرفته از آن است. در حقیقیت،تحقق و به کارگیری TQM یکی از ثمرات و دستاوردهای ناشی از گسترش و بین‏المللی‏سازی مدیریت‏ کیفیت طی سالهای گذشته به حساب می‏آید مدیریت کیفیت فراگیر روشی برای اداره یک سازمان است‏ که اساس آن بر کیفیت و مشارکت همه اعضای سازمان استوار است و هدف آن نیل به موفقیت دراز مدت از طریق جلب رضایت‏ مشتری و تامین منافع همه افراد ذی‏نفع است. اكنون با مقدمه فوق لازم است تعاریفی برای برخی مفاهیم بنیادین در این حوزه ارائه شود:

كیفیت (Quality) معمولا ماهیتی بیش از حد انتظار و عالی در تولید كالا یا ارائه خدمت را در ذهن متبادر می‌نماید، كه ابعاد مختلفی چون تطابق، قابلیت اطمینان، پایداری، ذوق و زیبایی را در بر می‌گیرد. بنابراین می‌توان گفت تا اندازه‌ای خارج از تصور است.

كنترل كیفیت (Quality Control:QC) نیز به عنوان استفاده از فنون و دستور‌العمل‌هایی برای دستیابی به بهبود كیفی در زمینه تولید كالاها یا ارائه خدمات شناخته می‌شود، كه در راستای این هدف به صورت ساده تشخیص و شناسایی، آنالیز و بررسی، و در گام بعدی اقدام به حل نقص و كاستی محصولات و خدمات اهمیت اساسی خواهد داشت.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

مفهوم مدیریت کیفیت فراگیر

اهداف مدیریت کیفیت فراگیر

مؤلفه های موثر در بحرانهای سازمانی

نقش مدیریت کیفیت جامع

نقش مدیریت کیفیت فراگیر در بحران های سازمان

عوامل ناکامی مدیریت کیفیت جامع در بحران های سازمان

نتیجه‌گیری

منابع

منابع

1مهشید، یزدان پناه، برنامه ریزی و مدیریت بحران، مجله تدبیر، شماره 127، آبان 81 ، ص 51 
2مهرگان تحویلداری و مهین اكبری، مدیریت بحران و چگونگی مقابله با آن، مجله مدیریت، شماره 53 و 54، مهر و آبان 1380 ، ص 45
3فاتحی، روشهای موفقیت در مدیریت بحران، مجله تدبیر، شماره 123، تیرماه 1381، ص 88
4ایرج، سلطانی، دستاوردهای فرهنگی مدیریت كیفیت فراگیر، مجله تدبیر، شماره 112، خرداد 1380، ص 50 
5علی، محمد مصدق راد، مدیریت كیفیت فراگیر، مدل چنگالی، مجله تدبیر، شماره 130، بهمن 1381، ص 77 
6ایرج، سلطانی، دستاوردهای فرهنگی مدیریت كیفیت فراگیر، مجله تدبیر، شماره 112، خرداد 1380، ص 53 
7داود، حسین زاده و صدیقه صائمیان، مفاهیم و فلسفه مدیریت كیفیت جامع، مجله تدبیر، شماره 129، دی ماه 81 ، ص 62 
8غلامرضا، توكلی، مدیریت كیفیت، یك گام به سوی توسعه اقتصادی، مجله تدبیر، شماره 130، بهمن 81، ص 123 

 

 Burnes, Bernard: Managing Change, Prentice Hall, London, England, 2004

Farkas Ferenc: Változás-menedzsment, KJK-Kerszöv Jogi és Üzleti Kiadó Kft, Budapest, 2004

Dr. Poór József, Dr. Farkas Ferenc: Nemzetközi Menedzsment, KJKKerszöv, Budapest, 2001

Berces, Roland and Hegyi, Zoltán: TQM and Organisation Development, Periodica Polytechnica ser Soc. Man. Sci. Vol. 9. No. 2, pp. 117-126, 2001

Clinton, Williamson, Bethke: Implementing Total Quality Management, The Role of Human Resource Management, SAM Advanced management Journal, pp. 10-17, 2001

 

 

 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *